Urząd
Gminy Mierzęcice zobowiązuje się zapewnić dostępność swojego Biuletynu
Informacji Publicznej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności
cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej
Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Mierzęcice.
Data
publikacji strony internetowej: 24.03.2003r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 22.09.2020r.
Strona
internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Część
materiałów publikowanych nie spełnia wymagań dostępności, z uwagi na to, że
zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Oświadczenie
sporządzono dnia: 22.09.2020r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot
publiczny.
Deklaracja została poddana przeglądowi i
aktualizacji dnia 17.12.2024r.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą odpowiedzialną jest Iwona Pańta, adres poczty elektronicznej
i.panta@mierzecice.pl lub gmina@mierzecice.pl. Kontaktować można się
także dzwoniąc pod numer telefonu 32 288 79 00. Tą samą drogą można
składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania
zapewnienia dostępności.
Każdy
ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony
internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać
udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie
niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji
itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o
którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie
alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot
publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu
7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny
niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy
czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie
dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny
sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub
alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika
Praw Obywatelskich.
Dostępność
architektoniczna
Urząd Gminy Mierzęcice, ul. Wolności 95, 42-460 Mierzęcice
Do budynku prowadzą dwa wejścia, jedno od ul. Wolności i prowadzą do niego
schody, a drugie od strony parkingu - znajduje się tam podjazd dla osób
mających trudności w poruszaniu się. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami. Nad
wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i
słabowidzące.
Dla
osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku
nie ma windy. W budynku jest toaleta dla osób niepełnosprawnych. Przed
budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do
budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma
oznaczeń w alfabecie braila ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym
dla osób niewidomych i słabowidzących.
Osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, zgodnie
z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach
komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243 z późn. zm.), ma prawo do
skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Urzędzie
Gminy Mierzęcice. Zapewniona jest możliwość komunikowania się za pośrednictwem
tłumacza języka migowego. Osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z usług
tłumacza, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w terminie na co najmniej 3 dni
robocze przed tym zdarzeniem (planowaną wizyta w urzędzie).
Zgłoszenia można dokonać w jednej z następujących
form:
•
za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: gmina@mierzecice.pl
•
za
pośrednictwem faksu na nr : 32 750 07 77
•
drogą
pocztową na adres : Urząd Gminy Mierzęcice, ul. Wolności 95, 42-460 Mierzęcice
•
osobiście
w Sekretariacie Urzędu Gminy Mierzęcice
Można
również skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat
i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z
nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w urzędzie.